Ingen flaske om dagen

17. september 2013

Alder:
6 mdr.

Ingen flaske om dagen

Hej Helen...

Vi har en dreng på 6 mdr. som den sidste måned/3 uger har fået flaske, da jeg ikke havde nok mælk til at mætte ham..!
Han accepterede flasken fint og det er sådan set gået godt..
Han begyndte dog for 2,5 måned siden ikke at ville spise om dagen, men først sidst på eftermiddagen og om aftenen og natten. At han ikke ville spise hele dagen gjorde også at min produktion faldt og der derfor ikke var nok mælk om natten.

Han har fået grød fra han var 4 mdr. for at mætte ham og det er gået super og han elsker det! Han er nu oppe og få grød/mos tre gange om dagen. Havregrød om morgenen, og så er vi begyndt på øllebrød til middag og det er bare et hit. Om aftenen får han mos og han har ind til videre kun nået at få fisk, da han kun lige er blevet 6 mdr. Han får under 1 ...

Annonce

... dl tre gange om dagen, så det er ikke fordi jeg propper ham med mad og uanset hvor lidt han spiser, så vil han bare ikke have mælk. Han bliver helt hysterisk.

Han har haft et par dage hvor han kun har ville spise to skefulde grød/mos og der ville han godt have lidt mælk.

Han sover fint tre lure om dagen og jeg tilbyder ham mælk hver gang han skal ud og sove.

om eftermiddagen spiser han 180 ml
til aften 240
første gang nat 240
og anden gang nat 200

Men er det okay at han nægter at spise om dagen og ville det ikke være bedre hvis han spiste om dagen og så bare sov om natten.
Han er virkelig sulten når han vågner om natten. Han suger det i sig..!

Ved ikke om vi bare skal acceptere at det er sådan han er eller om vi skal prøve at gøre noget ved det?

Hilsen os

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene