Brev:
Ingen flaske om dagen
17. september 2013
Alder:
6 mdr.
Ingen flaske om dagen
Hej Helen...
Vi har en dreng på 6 mdr. som den sidste måned/3 uger har fået flaske, da jeg ikke havde nok mælk til at mætte ham..!
Han accepterede flasken fint og det er sådan set gået godt..
Han begyndte dog for 2,5 måned siden ikke at ville spise om dagen, men først sidst på eftermiddagen og om aftenen og natten. At han ikke ville spise hele dagen gjorde også at min produktion faldt og der derfor ikke var nok mælk om natten.
Han har fået grød fra han var 4 mdr. for at mætte ham og det er gået super og han elsker det! Han er nu oppe og få grød/mos tre gange om dagen. Havregrød om morgenen, og så er vi begyndt på øllebrød til middag og det er bare et hit. Om aftenen får han mos og han har ind til videre kun nået at få fisk, da han kun lige er blevet 6 mdr. Han får under 1 dl tre gange om dagen, så det er ikke fordi jeg propper ham med mad og uanset hvor lidt han spiser, så vil han bare ikke have mælk. Han bliver helt hysterisk.
Han har haft et par dage hvor han kun har ville spise to skefulde grød/mos og der ville han godt have lidt mælk.
Han sover fint tre lure om dagen og jeg tilbyder ham mælk hver gang han skal ud og sove.
om eftermiddagen spiser han 180 ml
til aften 240
første gang nat 240
og anden gang nat 200
Men er det okay at han nægter at spise om dagen og ville det ikke være bedre hvis han spiste om dagen og så bare sov om natten.
Han er virkelig sulten når han vågner om natten. Han suger det i sig..!
Ved ikke om vi bare skal acceptere at det er sådan han er eller om vi skal prøve at gøre noget ved det?
Hilsen os